• Andrea A. Fantová

PÍšu, PÍšeš, PÍšeme ~ π π π ~ Week 21

Fragrant Week. Tento týden nastal souboj vůní. Miluju parfémy i parfémové vody, preferuji květinové a ovocné tóny. Veškerou vůni ale moje kůže skutečně požírá, pocitově vydrží krátce, mám tudíž velkou spotřebu, to každý pochopí. Parfémů mám pět. Některý používám víc, některý méně. Jistěže mám i úplně nejoblíbenější. Ony se však dožadují mé pozornosti všechny, to mi věřte. Ráda vám představím svůj žebříček.

Můj žebříček:

Poznáte dle obrázků, názvů a nápovědy, o které se jedná?

  1. Sofistikovaná, výjimečně ženská a nestárnoucí květinová chypre vůně s výraznými koženými akordy pro moderní a elegantní ženu. Nápověda: Flakon tvaru tradiční benátské karafy je kolem hrdla zdoben koženou stužkou a na svém dně texturou intrecciato. Připadám si jako ve vysněné knihovně.

  2. Stejně jako jsou šaty z Haute Couture oslavou ženskosti, parfémovaná voda pro ženy je tímtéž ve světě vůní. Nápověda: Jedním slovem noblesní. Tvůrcem je módní návrhář z Libanonu.

  3. Sofistikovaná vůně je poctou všem dámám, které se nebojí být silné a žít svůj život naplno. Vůně je výrazná, ale přesto jemná a něžná. Stejně jako mnoho žen. Nápověda: Italské ano sladkému létu.

  4. Jednoduše smyslná záležitost. Nápověda: Za vznikem vůně stojí vnučka francouzského sklářského mistra. Samé květy.. s orientálním podtónem.

  5. Nejen obsah, ale i samotný flakon je přímo uměleckým architektonickým dílem a kamkoli ji postavíte, rozprostře kolem sebe nádech luxusu. Nápověda: Bez vysokého bílého límce, podpatků a černých brýlí ani ránu.

Zleva: Bottega Veneta / Karl Lagerfeld / Giorgio Armani / Lalique / Elie Saab. Parfémy nejsou seřazeny podle mého žebříčku.

Přirozená touha přežít dala květinám vůni a ženám krásu.

Dominika & A.A.F.

S Dominikou jsme se setkaly v husitském sboru a hned věděly, že si spolu budeme hrát. Tento týden na Cowgirls. Wszystkiego najlepszego Dominika! Jsme Gemini.

Zkouškový den v předvečer narozenin

Na závěrečné zkoušky jsem jela autobusem a nebylo mi dobře. Do DDM Hlavního města Prahy jsem trefila tak akorát, poslední. Po vyšlapání do půdních prostor – čtyři patra a halda schodů – jsem si měla rovnou vytáhnout některou z otázek. K obhajobě práce přibylo tedy vysvětlit, co jsou očekávané výstupy. V roušce na potítku jsem v dálce sledovala otevřené kulaté okno a představovala si, že dýchám čerstvý vzduch. Všechno dopadlo dobře.

Úplně nejvíc největší radost mi udělal muž. Za úspěšně složené zkoušky mi připravil setík snů. Věděl, že doma učivo drtím několik měsíců. V autě na mne čekala žlutá růže, nejoblíbenější kotlíkové brambůrky, pršut, čokoládové kuličky Lindor a hořká čokoláda s oříšky. Blaho a štěstí.. a přesně to je můj očekávaný výstup.. výstup Pedagoga volného času.

Podskalí je zase naše

Po dlouhé době jsem se opět potkala s milými nejbližšími. Bylo tak nějak co oslavovat. A zas ta vůně šeříku.. černého bezu.. ale taky si k nám domů našla cestu pomerančovo-mangová marmeláda. Ta u nás ještě nikdy nebydlela. Budou palačinky.

Poznávat celky bez okrajů

Úvahy o kreativních vzdělávacích oborech diskutuje platforma pro kreativní učení UMĚNÍM. Zasazuje se také o systémovou změnu. Hurá! Proč mám dítě na domácím vzdělávání? Proto, že systém nenabízí kreativní vzdělávání, je v zajetí hodnocení a přesného popisování. Tento problém kritizovala, či spíše apelovala na hrůznou situaci má oblíbená filozofka Anna Hogenová v on-line panelové diskuzi, kterou platforma pořádala. Hogenová odhadovala, že za dvacet let skončí vzdělávání v undergroundu a podle ní je umění jediná záchrana. Ostatní diskutéři byli o poznání optimističtější: ředitelka festivalu Tanec Praha Yvona Kreuzmannová / spisovatelka Zuzana Demlová / mentorka, expertka filmové výchovy, pedagožka katedry filmových studií FF UK Tereza Czesany Dvořáková / náměstek České školní inspekce Ondřej Andrys a mnozí další. A co jsem si zapsala: Aby se kreativní vzdělávání stalo samozřejmostí. ⭐ Budeme mít hodně času, když budou za nás pracovat roboti. Času na tvoření. ⭐ Umělci do škol – Bloková výuka – Propojování. ⭐ Podstaty se v člověku rodí, nezískávají se výukou. ⭐ Umění – dalším jazykem. ⭐ Skrze pohyb sledujme zlomky! ⭐ Kompetence ke kreativitě, teprve pak státy zbohatnou. ⭐ Proč se experimentálně-abstraktní tvorba ztrácí v systému? ⭐ Vychovávat osobnosti. ⭐ Enter není vždycky špatně. ⭐ Zpomalovat, nezrychlovat!

Santalové dřevo, modrý lotos, rozkvetlý jasmín - i mezi těmito voňavými věcmi je ze všeho nejlepší vůně čestného jednání.

Chcete psát.. pro sebe, pro generace budoucí?

Diář / Kronika


Děkujeme za odeslání!